Lediga tjänster

Doktorandtjänst(er) inom social antropologer utlyses i Lund

At least one doctoral studentship in Social Anthropology.
”The PhD program consists of 240 credits (equivalent to four years of full-time studies) and is concluded with the public defense of a doctoral thesis. The appointed doctoral students will receive a salary from the University during four years, and their primary obligation is to complete their PhD studies.
The position may involve departmental duties, mainly in the form of teaching, up to 20 per cent of full-time working hours, in which case the appointment will be extended by the equivalent number of hours.”

Sista ansökningsdag 28/02/2023

Handläggare utlyses för Myndigheten för Ungdoms- och Civilsamhällesfrågor

Rapportskrivande handläggare – vikariat
”Som rapportskrivande handläggare kommer du att ha din organisatoriska placering på Avdelningen för statsbidrag som arbetar med att fördela bidrag till ideella föreningar och stiftelser. Varje år lämnas rapporter till regeringen med de resultat och effekter som bidragen fört med sig. Som rapportskrivande handläggare är det du som författar dessa rapporter och ger förslag på hur avdelningen ska kunna följa bidragens effekter och resultat över tid. Du arbetar nära verksamheten och följer avdelningens handläggningsprocess och är lyhörd i dialogen med civilsamhället.”

Sista ansökningsdag: 08/01/2023

WordPress.com-logga