SANTs årskonferens 2020 är inställd

Allt blev för farligt alldeles för snabbt.
Vi måste med stor besvikelse ställa in SANT 2020 i Lund 8-10 maj.

Förklaringar är onödiga.

Vi hade länge en liten förtröstan om att situationen skulle kunna stabiliseras något under mars månad, men de senaste dagarnas utveckling har släckt denna lilla strimma hopp. För att bespara både er och oss själva besvär och förvirring tar vi därför detta beslut redan nu.

SANTs styrelse arbetar nu för en lösning för själva årsmötet, som i vilket fall som helst måste hållas före maj månads utgång. Det lär bli något slags digital variant.

Det återstår att diskutera om konferensen kan hållas vid annat tillfälle och/eller i annan form, eller vad som kan göras med de idéer och bidrag som redan är färdiga. Olika förslag har redan kommit in, och vi tar tacksamt emot fler idéer.

Det faktum att vi måste ställa in understryker ju bara hur akut relevant konferensens tema är. Å andra sidan – om vi hade kunnat genomföra det hela, så hade väl viruset helt tagit över alla andra överhängande faror som skulle ha avhandlats.
Ta en titt på hemsidan, sant2020.blogg.lu.se. De abstracts som kommit in får ligga kvar ett tag till – skam vore att förneka allt arbete som ligger bakom!

Besvikna men med hopp om en ljusare framtid hälsar
Antropologerna i Lund