Välkomna till SANT på nätet!

Här presenterar SANTs styrelse information om SANTs verksamhet, med fokus på de årliga konferenserna och de nationella forskarkurserna i antropologi.

Konferensen SANT 2017 hölls 6-8 april med Stockholms universitet som värd. Temat var Plats och Navigation. Keynotes: Prof Sarah Green, University of Helsinki, och Prof Peter Hervik, Aalborg University. Konferensen lockade mer än 110 deltagare. Mer info här.

Lanseringar! Under SANT 2017 lanserades SANTs nya blogg Antroperspektiv. Bloggen gick live i oktober 2016 och har redan haft mer än 1,800  besökare. Nya bidrag välkomnas av redaktörerna Nina Gren och Eren Zink. Under konferensen lanserades även Anthropology & Society, en ny peer-reviewed open access bokserie som ges ut av Stockholm University Press. För mer info se Stockholm University Press.

Anthropology & Society (AS) (ISSN 2002-6293) is a peer-reviewed series of academic monographs and edited volumes. The series strives to provide an open access platform for contemporary anthropological research. With its unique insights into the human condition, anthropology offers a fresh perspective on social life around the world, which the series aims to convey. Book proposals in English or Swedish are welcomed!

Stöd för aktivt deltagande i SANT 2017. Tack vare generöst stöd från Svenska Sällskapet för Antropologi och Geografi (SSAG) kan Masterstudenter och doktorander vid lärosäten i Sverige få ersättning för utlägg i samband med SANT 2017. Stödet avser endast aktivt deltagande, d.v.s. organisation av panel och/eller presentation av paper. Ersättningsbara kostnader är inrikes resa (billigast färdsätt), boende (typ vandrarhem) och konferensavgift.SANT ersätter inte konferensmiddag eller medlemsavgift. Ersättning för utlägg söks efter konferensen, genom insänd blankett, kvitton och rapport (ladda ner blankett här sant-utlaggsblankett-fu-master-2017).

Nyhet oktober 2016: SANT lanserar bloggen Antroperspektiv! Antroperspektiv tar med läsaren bakom kulisserna på aktuella händelser för att skapa en djupare förståelse för vad som sker i dagens komplexa och diversifierade värld. Skribenterna är antropologer som har gedigna fälterfarenheter bland människor och på platser som ofta figurerar i nyhetsmedia och den offentliga debatten, i Sverige och globalt.
Redaktörer: Nina Gren och Eren Zink.

På SANTs facebook-sida publicerar vi kontinuerligt ny och aktuell information om antropologi i Sverige (och bortom Sverige, t.ex. konferenser).  Medlemmar i SANT är välkomna att nyttja facebook-sidan och föreslå innehåll och annonsera nyheter t.ex. lediga tjänster, nya publikationer, workshops. Facebook-sidan finns här.

SANT-medlemmar är också varmt välkomna att bidra till denna sida. Kontakta SANTs ordförande (via menyn Om SANT/Styrelsen).

Advertisements

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )